ARTISTS / THEORY / EVENTS / MULTIMEDIA / BOOKS / OPEN CALLS
about
projects
links
contact
events calendar MAY / JUNE / JUL
010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
252627282930

join our mailing list
name:

email:

country:





Follow us on Facebook RSS Feed
THEORYThursday, June 29, 2017
Essays | Interviews
2011 | 2010
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ JH ENGSTROM ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ Ε//September 22, 2011 at 14:47 pm / THEORY [Interviews]JH Engstrom's exclusive interview with E magazine (in greek)Αποκλειστική συνέντευξη του JH Engstrom στη δημοσιογράφο Μελίνα Σιδηροπούλου (περιοδικό Ε της Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας, 18/09). Ο γνωστός φωτογράφος του Agence VU μιλάει για τα βαθύτερα κίνητρα της δουλειάς του, τις αισθητικές του αναζητήσεις και την κεντρική θέση της μοναξιάς στο έργο του. Για να διαβάσετε τη συνέντευξη σε pdf χρησιμοποιήστε τον παρακάτω σύνδεσμο>link
INTERVIEW WITH LUC DELAHAYE//May 03, 2011 at 12:52 pm / THEORY [Interviews]
A conversation with Quentin Bajac – When you decide to go to one place or another, is your choice determined by a subject, a country or an event? Or does it operate through the intermediary of an image you’ve seen in a newspaper or elsewhere?
– There has to be a photograph in the newspaper. Or an image which comes from reading an article. The journalistic way of relating facts, which is incomplete, without affect or commentary, is the best stimulus for my imagination: I see situations. Nothing which happens during these first moments can help me later on, except by setting something off, but that’s still where everything begins. There’s a kind of echo between what happens for me with the newspaper – the shaping of images, the relationship it’s possible to have with something which isn’t real but has a clear connection with the real – and what may happen for the person looking at my photographs. Between these two moments, my work is just to add a degree of experience to a fraction of reality. And there’s something else, with the newspaper. Once you open it up, it’s as if the whole world is there to be seen but it remains indecipherable in its totality, anarchic in proportion to its visibility. The more you perceive, the less you understand. I have to go through that saturation of facts and absence of meaning before I decide to set out, and at that point setting out amounts to plunging into reality, in a fairly primitive way actually, with the idea that confronting things as they are might put an end to this confusion. But that doesn’t matter. What’s important is that I’m following the news, that my glance is superficial, changeable, and that I’m trying to hold on to that, like a treasure to be guarded: like the reporter I used to be, completely open to what comes my way. And that I make sure it’s still possible.

For full text please follow the link.
Συνέντευξη του Luc Delahaye με την Quentin Bajac, Chief Curator of Photography του Centre Pompidou, Musée national d’art moderne. Από το βιβλίο "Luc Delahaye 2006 2010", εκδοτικός οίκος Steidl.

Για την ανάγνωση του κειμένου επισκεφτείτε το παρακάτω link.
>link
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ MICHAEL ACKERMAN ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ Ε//March 28, 2011 at 13:59 pm / THEORY [Interviews]
Michael Ackerman's exclusive interview with E magazine (in greek)Αποκλειστική συνέντευξη του Michael Ackerman στη δημοσιογράφο Μελίνα Σιδηροπούλου (περιοδικό Ε της Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας, 27/03). Ο γνωστός φωτογράφος του Agence VU μιλάει για το βιβλίο του Half Life, για τους στοιχειωμένους κόσμους των εικόνων του και για την υπαρξιακή διάσταση της φωτογραφικής διαδικασίας. Για να διαβάσετε τη συνέντευξη σε pdf χρησιμοποιήστε τον παρακάτω σύνδεσμο>link
PATRICK ZACHMANN, EXHIBITION AT FRENCH INSTITUTE GALLERY, THESSALONIKI//March 09, 2011 at 14:06 pm / THEORY [Interviews]
Οι επτά ενότητες της έκθεσης "Patrick Zachmann, από τη Φωτογραφία στον Κινηματογράφο, μνήμη και ίχνη", που θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε στα πλαίσια του φετινού Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ στη Θεσσαλονίκη (12/3- 26/3), στη Γκαλερί Γαλλικού Ινστιτούτου, διηγούνται τους βασικότερους σταθμούς του οδοιπορικού του. Πρόκειται για μια αναδρομική multimedia παρουσίαση του έργου του με προβολές και slideshow, που επιμελείται η Αγγελική Γραμματικοπούλου.
"Έγινα φωτογράφος γιατί δεν έχω μνήμη. Η φωτογραφία μου επιτρέπει να επανοικοδομώ τα οικογενειακά άλμπουμ που δεν είχα ποτέ, οι εικόνες που μου έλειψαν έγιναν το όχημα των αναζητήσεων μου. Τα κοντάκτ μου είναι το πιο μύχιο ημερολόγιο μου", εξομολογείται ο γάλλος φωτογράφος Patrick Zachmann στο περιοδικό Εψιλον της Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας και την Μελίνα Σιδηροπούλου.
Για να κατεβάσετε όλο το άρθρο σε pdf, χρησιμοποιείστε τον ακόλουθο σύνδεσμο
The seven sections of the exhibition "Patrick Zachmann, from Photography to the Cinema, memories and traces" that will have the opportunity to see in this year's Thessaloniki Documentary Festival (12/3- 26 / 3) at the French Institute Gallery, narrate the most important stations of his itinerary. This is a retrospective multimedia presentation of his work with projections and slideshows, curated by Angeliki Grammatikopoulou.
"I became a photographer because I have no memory. Photography allows me to reconstruct the family albums I've never had, the missing images have become the motive of my researches. My contact sheets are my intimate diary", as Patrick Zachmann confesses to Melina Sidiropoulou for Epsilon magazine.
In order to download the whole article, please use the following link
>link
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ANTOINE D'AGATA ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ Ε//October 20, 2010 at 18:05 pm / THEORY [Interviews]Antoine D'Agata's exclusive interview with E magazine (in greek)Αποκλειστική συνέντευξη του Antoine D'Agata στη δημοσιογράφο Μελίνα Σιδηροπούλου (περιοδικό Ε της Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας, 17/10). Ο γνωστός φωτογράφος του Magnum μιλάει για το βιβλίο του Stigma, για τον τρόπο εμπλοκής του στη φωτογραφική διαδικασία τόσο ως φωτογράφος όσο και ως χαρακτήρας, και για την αχνή γραμμή των ορίων στην προσωπική και καλλιτεχνική του πορεία. Για να διαβάσετε τη συνέντευξη σε pdf χρησιμοποιήστε τον παρακάτω σύνδεσμο>link
MARK, MARY ELLEN//May 08, 2010 at 10:45 am / THEORY [Interviews]
Interview by Constance SullivanCayla and Mylee Simmermon, 10 years old, Mylee older by 2 minutes. Twinsburg, Ohio 2001

SMITHSONIAN INSTITUTION PRESS, Washington & London. Published in association with CONSTANCE SULLIVAN EDITIONS. Copyright © 1990 by Smithsonian Institution. All rights reserved

Ενδιαφέρουσα συνέντευξη της Mary Ellen Mark με τον Constance Sullivan (1990). Η συνέντευξη είναι στα αγγλικά.>link
GRAHAM, PAUL //March 12, 2010 at 02:58 am / THEORY [Interviews]
Paul Graham ArchiveInterview of the artist with Richard Woodward, New York City, June 2007.
Ενδιαφέρουσα συνέντευξη του Paul Graham στον Richard Woodward, Νέα Υόρκη, Ιούνιος 2007. Η συνέντευξη είναι στην Αγγλική γλώσσα.>link